ورزش

آرین سلیمی طلایی شد/ رکورد ۱۶ ساله تکواندو ایران شکست

آرین سلیمی طلایی شد/ رکورد ۱۶ ساله تکواندو ایران شکست

پیروزی تماشایی آرین سلیمی بر کیدن کانینگهام از بریتانیا با نتیجه ٢ بر یک مدال طلای دسته مثبت ٨٠ کیلوگرم المپیک پاریس را برای جوان کرمانشاهی به ارمغان آورد.

در چهارمین روز از مسابقات تکواندو و در وزن ۸۰+ کیلوگرم آرین سلیمی نماینده تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در فینال المپیک‌ ۲۰۲۴ پاریس به مصاف کیدن کانینگام نماینده بریتانیا رفت. این دیدار سلیمی راند اول با نتیجه ۶ بر ۳ واگذار کرد. راند دوم این دیدار نیز با نتیجه ۹ بر یک به سود سلیمی تمام شد. در راند سوم سلیمی با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد و با این طلای المپیک طلسم ۱۶ ساله بدون طلای تکواندو ایران را شکست داد.

سلیمی در نخستین مبارزه به مصاف نیکیتا رافالوویچ نماینده کشور ازبکستان رفت و این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود سلیمی تمام شد. آرین در دومین دیدار و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف نماینده نماینده مکزیک با رنکینگ ۲ المپیک، دارنده یک مدال طلا و دو مدال نقره جهان است و چهار مدال طلا و دو مدال برنز پان امریکن رفت. سلیمی در نیمه نهایی به مصاف نماینده ایوان ساپینا کرواسی رفت و این دیدار با نتیجه ۲ بر یک پیروز شیاپ‌چانگ شد.

لازم‌ به یادآوری است، تکواندو ایران برای آخرین بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن توسط هادی ساعی موفق به کسب مدال طلای المپیک شده بود و حالا امشب آرین سلیمی جوان ۲۰ ساله کشورمان موفق به کسب مدال طلای المپیک شد و با تاریخ سازی این طلسم ۱۶ ساله را نیز شکست.

ضمن اینکه تکواندو کشورمان برای نخستین بار در تاریخ این رشته موفق شد با دو ملی پوش در بخش مردان و دو ملی پوش در بخش بانوان در المپیک‌ ۲۰۲۴ پاریس حضور پیدا کند و این حضور درخشان در نهایت منجر به کسب چهار مدال رنگارنگ شد. در واقع تکواندو ایران در المپیک پاریس علیرغم ‌به پایان رساندن ناکامی‌های یک‌ دهه گذشته، طلسم‌ها را شکست و در پاریس تاریخ سازی کرد. لازم به ذکر است، پیش از این طی سه روز گذشته مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم مدال برنز، ناهید کیانی در وزن ۵۷ -کیلوگرم مدال نقره و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم در بخش مردان مدال نقره المپیک پاریس را کسب کردند.

آرین سلیمی

آرین سلیمی

آرین سلیمی

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا